Forum 4 Fala Strona Główna  Forum 4 Fala Strona Główna  
  4 Fala
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum 4 Fala Strona Główna->Warsztaty o przestrzeni->organizacyjne

To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Idź do strony 1, 2  Następny
organizacyjne <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
askapop
PostWysłany: Wto 0:10, 27 Mar 2007 Temat postu: organizacyjne


Administrator

Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

1) zgłosiło się sporo osób - na dzień dzisiejszy około 30. jutro wyślę maila z przedłużeniem terminu, może zgłosi się ktoś jeszcze.

2) zgłosiła się doktorantka i pyta, czy może brać udział. moim zdaniem może. co Wy myślicie?

3) zgłosili się też ludzie z SWPS, ale nie z socjo. bierzemy pokrewne kierunki, ok. 3 osób? skoro ma być ten chłopak od murale (o ile dobrze kojarzę temat, w którym miałby się wypowiadać), to może ich też weźmiemy?

4) zaproponowano kolejny temat:
miejska przestrzeń jako miejsce walki o wybory (ludzie z SWPS właśnie to zaproponowali)

5) musimy się zastanowić, skąd wziąć pieniądze na dołączanie płyt.
trzeba policzyć, ile nam zostanie po wynajęciu sali do spania (Przemek?), ile kosztowałyby obiady dla wszystkich uczestników i ile nam zostanie w związku z tym z ich składek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
amz
PostWysłany: Śro 12:56, 04 Kwi 2007 Temat postu: lokal


Gość




byliśmy z Kamilem w mieszczańskiej i w hm.. rozbiórce(oba sa zaraz przy fabrycznym w strone wydziału). w obu chętni nas ugościć - za darmo i w piątek i w sobote. w rozbiórce wystarczy powiadomic tylko z tygodniowym wyprzedzeniem!
dodatkowo Kamil pogada w Jazzdze. co z tabasco?
Powrót do góry
askapop
PostWysłany: Śro 13:28, 04 Kwi 2007 Temat postu:


Administrator

Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

1) Tabasco - mail wysłany (bo tak miałam pytać), czekam na odpowiedź.


2) Zgłoszenia

a) Są kolejne, tzn. były w pon jak do domu wróciłam...

b) Pogoniłam tę 9-tkę, która się nigdzie nie zahaczyła tematycznie. Chwilowo cisza. Może zrezygnują... Aaaaa.....

Podsumowanie wieczorem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
askapop
PostWysłany: Śro 20:49, 04 Kwi 2007 Temat postu:


Administrator

Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Sprawa do przegłosowania chyba:
radosna dziewiątka bez tematów jeszcze nie odpisała (z dwóch szkół oni są).
Odrzucamy?
Dodam, że zgłoszeń w sumie jest 63, jeśli dobrze liczę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
amz
PostWysłany: Śro 21:43, 04 Kwi 2007 Temat postu:


Gość




dziewiatke chyba trzeba zostawić,i tak wychodzi 80 osób z nami?!...
a z tabasco lepiej przez ekipe z 4roku, grajaca tam co jakis czas?
Powrót do góry
askapop
PostWysłany: Śro 22:07, 04 Kwi 2007 Temat postu:


Administrator

Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

1. tabasco - no, właśnie przez Luka to robię.

2. dziewiątka: "zostawić" tzn? dalej milczą. ja bym im powiedziała "adios, babies"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
amz
PostWysłany: Śro 22:17, 04 Kwi 2007 Temat postu:


Gość




zostawic czyli w cholere. i tak jest nas za dużo....
Powrót do góry
askapop
PostWysłany: Czw 0:35, 05 Kwi 2007 Temat postu:


Administrator

Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

A więc - podsumowanie (liczbowe, konkretne nazwiska i kto gdzie z jakiej uczelni - wpiszę w grupach tematycznych już):

1) tematami:

a) akademiki - 11 osób
b) bezdomni - 6
c) doświadczenie miejskości - 8
d) estetyzacja - 9
e) komunikacja miejska - 7
f) osiedla - 6
g) pamięć miasta - 8


2) uczelniami:

AGH Kraków - 10
Collegium Civitas Wawa - 4
UAM Poznań - 3
UJ - 8
UMCS Lublin - 3
Uniw. Szczeciński - 2
Uniw. w Białymstoku - 9
Uniw. w Bielsku-Białej - 3
Uniw. Wrocławski - 1
Uniw. Zielonogórski - 4
WSH Leszno - 8


Wciąż nie odpowiedzieli nasi "wysłannicy" z Warszawy, którzy są tam na Moście i wyrażali chęć uczestnictwa (tzn. już wiem, że chcą, nie dosłali konkretów). Nie uwzględniłam ich w tych rankingach, ale ich zapisujemy.


Jest spora ekipa z WSPiZ w Lublinie, ale milczą odnośnie tematów. Podobnie SWPS z Wawy. W sumie 9 osób z obu tych uczelni.


I teraz jeszcze jedna rzecz. Do akademików jest 11 i planowaliśmy rozbić, ale np. estetyzacja = 9, doświadczenie miejskości = 8. Tez rozbijamy? Za dużo grup chyba powstanie...

Mam taką propozycję, żeby ewentualnie nie dorzucać tam nikogo z nas już, np. do estetyzacji. W tej grupie jest całkiem silny i sensowny osobnik, zwany dalej Maćkiwem Frąckowiakiem z Poznania. Mogę go spytać, czy nie podjąłby się koordynowania prac tej grupy, dzięki czemu nie urosłaby jeszcze bardziej.
Ale:
1) nie wiem, czy się zgodzi (spytam)
2) miał tam być Łukasz Biskupski gościnnie. Przychylalabym się ku takiemu rozwiązaniu, że Łukasz nie pracowałby z grupą, a jedynie odwiedził nas podczas warsztatów. I tak będziemy mieć wystarczająco dużo problemu z umieszczeniem w grupach członków własnego koła... Początkowo było mówione, że Łukasz ma być tylko gościnnie, więc jestem za tym, żeby rozwiązać to właśnie w ten sposób.


Ostatnio zmieniony przez askapop dnia Czw 12:58, 05 Kwi 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
amz
PostWysłany: Czw 11:07, 05 Kwi 2007 Temat postu:


Gość




jedno pytanie: podliczenia zawieraja juz koordynatorow, np doswiadczenie miejskie - 8 to juz z 2 koordynatorow?
nie mam za bardoz pomysłu co z tym zrobić, jeśłi zablokujemy osoby z naszego koła do grup gdize jest już dużo chętnych to zostana włąsciwie 2(ew.4) grupy, gdize jeszcze moze sie ktos "zmiescic" a to nie o to chodzi. pamietajmy, że organizujemy te warsztaty przede wszystkim dla naszego koła.
Łukasz Biskupski został juz poinformowany o koordynowaniu grupy, odwoływanie i zmiana statusu na goscia, nie bedą zbyt powazne, co nie znaczy ze nie da sie tego zrobic.
można przeprowadzić wtórną selekcję przez rygorystyczny termin skladania czy abstraktow czy wstępnych materiałow - kto nie wypełni terminu - odpada. akademiki rozbijmy, moze na dwa ujęcia? albo 1- pokoje, 2- przestrzen wspolna - kuchnie korytarze etc? nie do konca mam pomysł jak to zrobic - jakies propozycje?moze od koordynatora tej grupy, skoro już jest w temacie latwiej wydzieli jakies obszary?[/img]
Powrót do góry
askapop
PostWysłany: Czw 13:00, 05 Kwi 2007 Temat postu:


Administrator

Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

amz napisał:
jedno pytanie: podliczenia zawieraja juz koordynatorow, np doswiadczenie miejskie - 8 to juz z 2 koordynatorow?

Nie. Nie ma jeszcze wszystkich koordynatorów, więc nie wpisywałam żadnego.

Cytat:

Łukasz Biskupski został juz poinformowany o koordynowaniu grupy, odwoływanie i zmiana statusu na goscia, nie bedą zbyt powazne, co nie znaczy ze nie da sie tego zrobic.


Nie będą zbyt poważne? Bez przesady... Dodam, że przewidywany był jako gość i w sumie nie wiem, kiedy pojawił się pomysł, żeby koordynował prace grupy.
W estetyzacji jest 9 osób. Kolejna - i dochodzimy do dziesięciu. Akademiki z jedenastoma osobami chcemy rozbić na dwie grupy. Estetyzację w tym układzie też by należało, bo 10 a 11 to różnica niezbyt wielka...
Nie mamy osób, które "poprowadzą" te grupy. Powoli robi się chaos i tracimy kontrolę.

Jeśli chodzi o "niepowagę" sytuacji, w której ktoś myśli, że został do jakiegoś zadania zaakceptowany, to co z dziewięciorgiem osób, które nie określiły tematu, a zgłosiły się bardzo dawno temu, a które chcemy teraz potraktować mało przyjemnie, mówiąc im "adios"? To wydaje mi się o wiele bardziej niepoważne. Być może nie mają dostępu do komputera, co - zważywszy na okres przedświąteczny - jest wysoce prawdopodobne. Wciąż zastanawiam się, jak ich potraktować. Prosiłabym o głosy w tej sprawie, bo to będzie świadczyć o całym naszym kole. Ja po przemyśleniu sprawy nie odmawiałabym im jednak, a rozdzieliła ich po prostu do różnych grup i przekazała im naszą decyzję z wyjaśnieniem.

Wracając do grupy "estetyzacja" - widzę rozwiązanie. Rozmawiałam już z Maćkiem Frąckowiakiem, który zgodził się na koordynowanie. Mając na względzie Wasze zobowiązania wobec Łukasza oraz fakt, że w grupie 10 osób ciężko się pracuje, proponuję rozbić tę grupę na dwie. Da to szansę - rzecz dla mnie najważniejsza - włączenia się w prace osób z naszego koła.

(Maciek jako koordynator jest rozwiązaniem awaryjnym, gdyby u nas w kole się taki ktoś nie znalazł. Już z nim rozmawiałam i wyjaśniłam mu kwestię, zatem ewentualnych złych smaczków i niesnasek nie będzie, gdyby ktoś od nas chciał się tego podjąć).

Podobnie - doświadczenie miejskości. Jest Was dwójka koordynatorów. Jeśli nie rozbijemy grupy, znów 10 osób będzie pracowało razem. Lepszym rozwiązaniem, w dodatku nie angażującym dodatkowych osób (bo jesteście już Wy - Agata i Wiktor), jest rozbicie na dwie ekipy, co da dwie grupy po 5 osób. Będzie zatem także okazja dla ewentualnych chętnych z naszego koła do włączenia się w prace, co stałoby się niemożliwe bez podziału.


Cytat:

można przeprowadzić wtórną selekcję przez rygorystyczny termin skladania czy abstraktow czy wstępnych materiałow - kto nie wypełni terminu - odpada.


Nie zgadzam się absolutnie. Nie było mowy o czymś takim wcześniej i to jest głęboko nie w porządku wobec wszystkich osób.
Dostali informację, że zostali przyjęci. Mogliśmy wcześniej pomyśleć, co robić, jeśli zgłosi się zbyt dużo osób. Nie pomyśleliśmy, trudno. Jeżeli Łukasz, pierwotnie angażowany jako gość, potem przekształcony w koordynatora, nie może powrócić do roli gościa, bo jest to nie w porządku, to tym bardziej osoby, które poinformowano, że zostały przyjęte, nie mogą nagle dowiedzieć się o kolejnym etapie, mającym na celu odsianie części. Pijmy piwo, którego nawarzyliśmy.


Cytat:

akademiki rozbijmy, moze na dwa ujęcia? albo 1- pokoje, 2- przestrzen wspolna - kuchnie korytarze etc? nie do konca mam pomysł jak to zrobic - jakies propozycje?moze od koordynatora tej grupy, skoro już jest w temacie latwiej wydzieli jakies obszary?


Koordynatora jeszcze nie ma. Potrzebujemy dwóch. Bo że rozbijamy, to już ustaliliśmy.


Podsumowując:
1. akademiki - 5 + 6
2. bezdomni - 6
3. doświadczenie miasta - 4 + 4
4. estetyzacja - 5 + 5 (wliczając Łukasza, który jest spoza naszego koła)
5. komunikacja miejska - 7
6. osiedla - 6
7. pamięć miasta - 8

Doliczając ludzi z "dziewiątki" i rozbijając na grupy, wyglądałoby to tak:
1. akademiki nr 1 - 6.................plus kordynator - ?
2. akademiki nr 2 - 7.................plus koordynator - ?
3. bezdomni - 7.........................plus koordynator - ?
4. doświadczenie miasta 1 - 6.....plus koordynator Agata
5. doświadczenie miasta 2 - 6.....plus koordynator Wiktor
5. estetyzacja 1 - 6....................plus koordynator Łukasz
6. estetyzacja 2 - 6....................plus koordynator (Maciek)
7. komunikacja miejska - 7.........plus koordynatro Asia G.
8. osiedla - 7.............................plus koordynator Kamil
9. pamięć miasta - 8..................plus koordynator (Janek?, jak nie Janek, to ja)

Efekt wygląda całkiem nieźle chyba - 6-7-osobowe grupy plus koordynatorzy (pamięć miasta większa nieco, ale tam nikogo nie dodawałam i nie ma jak zmienić już).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek Grzybowski
PostWysłany: Czw 19:53, 05 Kwi 2007 Temat postu:


Gość




To już nie można się nigdzie dopisać?
Powrót do góry
askapop
PostWysłany: Czw 21:21, 05 Kwi 2007 Temat postu:


Administrator

Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Nie no, można.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
askapop
PostWysłany: Pią 12:45, 06 Kwi 2007 Temat postu:


Administrator

Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Jest jeszcze jeden kłopot...
Ja np. nie mam aparatu... Pytanie, ile osób jest w takiej sytuacji - jak 2-3, to damy radę, ale jeśli 2-3 mają... Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
amz
PostWysłany: Pią 14:21, 06 Kwi 2007 Temat postu:


Gość




moment moment.
po pierwsze spokojnie - nie ma co sie to powaga sytuacji emocjonowac. łukasz wobec którego ma zobowiazania cale kolo - w zadnym razie my, jest do dogadania. jeszcze w poniedizalek zapisywlaas go jako koordynatora stad sie wzial.

kolejny problem to rozbijanie grup, nie chodzi o to zeby cyferki sie zgadzaly, tylko o kreatywna wspolna prace z dobrze skonceptualizowanym tematem. i tu jest tarcie bo: albo temat - kt. np ja z wiktorem nie mamy za bardzo jak rozbic, jednoczesnie kompletnie go nie przedefiniujac; albo gładko wspolpracujace małe grupy. wobec tego mozemy albo (1)porzucic utopie 6osobowych zespolow i ustalic, swiadomi konsekwencji, ze bede ok 10 osobowe, albo(2) sprobowac samoczynnie odsiac czesc, albo(3) rozbic tematy, ale tworzac de facto odrebne - idotycznie bedzie jesli dwie grupy bede pracowac, o potem prezentowac to samo zagadnienie (choc materialy i wnioski beda zapewne inne), w tym momencie juz lepiej zostawic duze zespoly, kt wewnetrzenie ewentualnie podziela sie praca. czyli: albo podzial wewnetrzny, albo dodatkowe tematy - tak jak sugerowalam z akademikami - tylko ze tu potrzebny głos koordynatorów jak widzą swoje tematy i ewentualne pole manewru.
jako koordynatorzy doswiadczenia miejskiego możemy pomyśleć nad nie tyle rozbiciem tego tematu, a raczej utowrzeniem nowego o tej samej nazwie.
jesli ktos ma jakis inny pomysl, to tak, teraz jest czas by go przedstawic.

nie ma co tez sie oburzac z pozniejszym odsiewaniem, ktore i tak pewnie nastąpi. przyjęliśmy ludzi, ale przeciez jesli nie bedize z kims kontaktu podczas koordynowania prac, czy wspolpraca nie bedize przebiegala, to nie bedizemy trzymac takich osob, czy sie specjalnie dopominac, zeby łaskawie włączyły sie w prace. miałam raczej na myśli wymaganie ustalanych w trakcie koordynacji terminów. jest to też jedyny sposób na zmniejszenie obecnej liczby uczestnikow jaki przyszedł mi do głowy, a jest nas bardzo duzooo.

mozna sie dopisywac wszedzie, uczestnictwo nas samych jest tu najistotniejsze, wiec nie ma mowy o jakims zamykaniu dostępu, jedyne co, to postarajmy sie zrównoważyć liczbe osób w konkretnych grupach.
no i własnie co z tymi grupami? to zwłaszcza pytanie do innych koordynatorów o ich wizje tematów.

aparaty: od początku wiadomo ze metoda jest wizualna - nie tworzmy poblemow, zawsze mozna pozyczyc aparat.
Powrót do góry
wiktor
PostWysłany: Nie 18:10, 08 Kwi 2007 Temat postu: grupy i liczby


Gość




Nie popadajmy w doktrynerską arytmetykę. Wszystkie wyjścia zaproponowane przez agatę są dobre, stosujmy je elastycznie, w zależności od sytuacji i sensowności rozwiązań. Te grupy, które nie maja koordynatorów i sprecyzowanej koncepcji śmiało można podzielić. W przypadku grup z w miarę obmyślaną , spójna koncepcją sztuczne dzielenie trybem administracyjnym jest bez sensu. Zgadzam się, że w bezpośredniej pracy tu na miejscu 12 osób jest niepraktyczne. Duże zespoły też jednak pracują jakoś w różnych miejscach i podział pracy ulega trochę samowyłonieniu (ksiądz kapuste, organista mięso). Zostawmy to w gestii grup i koordynatorów - podczas mailowego okresu współpracy nie ma problemu z wysyłaniem maili, a z czasem koordynatorzy sami zobaczą jak najlepiej to rozwiązać i np wyłonią się podgrupy robocze. W naszym (ja+agta przypadku) po prostu zobaczymy jak to się rozwinie, co się da zrobimy razem, a jak wyłoni się jakiś intuicyjny podział tematu (na razie mógł by być tylko strasznie sztuczny) to grupe podzielimy. I ew. końcowy etap będziemy więc pracować odzielnie. Organizacyjnie weżmy więc pod uwagę to jako 2 grupy (np 2 sale), ale koncepcyjnie na razie będzie to 1 (i wyniki prac będą też wspólne raczej). Weżmy też pod uwagę to, że prawdopodobnie częśc grup wykruszy się samoczynnie (wiadomo jak jest) i byc może problemy się same rozwiążą (a nasza elastyczność wyjdzie nam na dobre - nie zostana np zupełnie odzielne grupy 2 osobowe)
tyle.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum 4 Fala Strona Główna->Warsztaty o przestrzeni->organizacyjne
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group